دانش‌محور شدن شرکت‌ها یک ضرورت است

رئیس پردیس صنایع معدنی گفت: برای ساخت اقتصاد دانش‌محور و کاهش شکاف توسعه خود با کشورهای پیشرفته، راهی جز توسعه دانش‌محور شدن شرکت‌ها وجود ندارد. در همین راستا، شرکت‌ها باید به شکلی تغییر پیدا کنند که بر اهمیت دانش در درون و بیرون شرکت توجه ویژه داشته باشند.

تکنوشریف؛ آشتی صنعت و دانشگاه

تهران- ایرنا- مرکز تکنوشریف در چند سال گذشته با ارزیابی و ممیزی نظام مدیریت نوآوری در بیش از ۱۵۰ شرکت بزرگ ایرانی و کمک به آن‌ها در بهبود فرایندهای نوآوری سازمانی، شناخت و تجربه‌ای بسیار ارزشمند را در حوزه نظام نوآوری شرکت‌های بزرگ و نیازمندی‌های آنها کسب کرده است که این فعالیت ها به تقویت ریشه‌های نوآوری در فضای صنعت و کسب و کار کشور منجر خواهد شد.

افزایش ۴ برابری تسهیلات پژوهشی به شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در برنامه میز اقتصادگفت: بودجه تحقیق و توسعه امسال نسبت به سال گذشته ۴ برابر شده و این رقم در سال جاری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است.

توسعه فناوری از طریق بنگاه‌ های بزرگ اقتصادی

حق جوی،رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: بیش از ۵۰ درصد توسعه فناوری در فرآیند تحقیق و توسعه بنگاه‌های بزرگ اقتصادی رخ می‌ دهد.

آشنایی با مفهوم تحقیق و توسعه در سازمان

بر اساس دیدگاه دکتر میثم شکری ساز بخش تحقیق و توسعه در سازمان معمولاً شامل تیم‌هایی از متخصصان و محققان است که با استفاده از روش‌های علمی، تحقیقات خود را آغاز می‌کنند و نتایج بدست آمده را برای بهبود و نوآوری محصولات و خدمات سازمان به کار می‌گیرند.

متولي تحقق اقتصاد دانش‌بنيان در کشور

افزايش ۵۸ درصدي توليد گندله در نيمه نخست ۱۴۰۲

ميزان ذخاير سنگ‌آهن ايران به عنوان يکی از معدن‌خيزترين کشورهای جهان، دو ميليارد و ۳۰۰ ميليون تن در سال گذشته شمسی برآورد شده است که در صورت عدم توسعه فعاليت‌های اکتشافی و استخراج، اين ميزان تنها تا ۱۷ سال آينده پاسخگوی نياز شرکت‌های فولادی کشور خواهد بود.

لزوم سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در طرح‌های فشارافزایی پارس جنوبی

وزیر نفت با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در اجرای طرح‌های فشارافزایی میدان گازی مشترک پارس جنوبی و لزوم استفاده از ظرفیت توانمندان داخلی برای اجرای این پروژه کلیدی گفت: پارسال بیش از ۷۵۳ قرارداد به ارزش ۳۹۲ میلیون دلار و ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت نفت امضا شده است.

صفحه‌ها