تب‌های اولیه

برای اولین بار در کشور رویکرد جدید در برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت

همانگونه که برگزارکردن نمایشگاه ها، اهدافی را دنبال میکند برای اولین بار در کشور برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت که درآذر 95 (هفته پژوهش) برگزار شد با رویکرد استخراج نیازهای پژوهش صنعتگران و واحدهای تولیدی و پژوهشی در این زمینه به پیشنهاد انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در این راستا ، صنعتگران و واحدهای تولیدی و خدماتی به عنوان استفاده کننده از دستاوردهای پژوهشی جهت افزایش فعالیت خود اعم از کاهش هزینه ها، برزورسانی دانش فنی ساخت و تولید قطعات، افزایش کیفیت محصولات و ... نیاز خود را در نمایشگاه مطرح کرده و دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و علمی کاربردی کشور به عنوان ارائه دهنده دستاوردهای پژوهشی در زمینه های مذکور ، توان خود را به نمایش درآوردند. صندوق ها ، سرمایه گذاران بخش خصوصی و مراجع ذی ربط در خصوص تامین سرمایه نیز نیازهای مطروحه را به توان های مشخص دانشگاه و مراکز پژوهشی مزتبط کرده و ارتباط بین صنعت و دانشگاه را به عنوان ضلع سوم این مثلث برقرارمی کنند و می توانند نقش خود را در جهت حمایت از توان داخل درراستای رفع نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی هرچه پررنگ تر ایفا کنند. 

لازم به ذکر است ایجاد ساختار مناسب قانونی در جهت حمایت از تولیدکنندگان و پژوهشگران براساس اولویت های نیازسنجی شده از اساسی ترین فعالیت هایی است که علاوه بر کمک به تولیدکنندگان کشور توسط توان دانشگاهیان، اهداف اقتصاد مقاومتی نیز محقق خواهد شد.

 چنین الگویی در بسیاری از کشورهای پیشرو در صنعت هم اکنون در حال اجراست. هلند یکی از کشورهایی است که با استفاده از این الگو موفق شده است با حمایت دولت، توان محققان دانشگاه را در خدمت صنعت خود بکار گیرد.

Images:

درج دیدگاه

کد امنیتی
جهت احراز هویت، حاصل عبارت را وارد نمایید
1 + 0 =

حاصل عبارت ریاضی فوق را وارد نمایید. به عنوان مثال 1+3 برابر با 4 می‌باشد.